ثبت شرکت تولید سیم و کابل

ثبت شرکت | ثبت برند

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ثبت شرکت تولید سیم و کابل

۳۵۵ بازديد

 ثبت شرکت تولید سیم و کابل

در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت شرکت تولید سیم و کابل ، شرکت سهامی خاص ، مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، تعاونی و موارد مربوط به آن توضیح دهیم .
چنانچه جهت آگاهی از شرایط ثبت شرکت تولید سیم و کابل این مقاله را مطالعه کنید .

امروزه بسیاری از شرکت ها در زمینه تولید سیم و کابل به فعالیت می پردازند ، چنانچه می خواهید یک شرکت سیم و کابل راه اندازی کنید ، بایستی ابتدا با انواع شرکت ها (سهامی خاص ، سهامی عام ، با مسئولیت محدود ، تضامنی ، تعاونی ، مختلط سهامی ، مختلط غیر سهامی ) از نظر ماهیت حقوقی آشنا شده و سپس اقدام به ثبت شرکت خود نمایید .

ثبت شركت توليد سيم و كابل در قالب هاي متفاوت

شركت سهامي خاص 

شركت سهامي خاص، شركت بازرگاني است و سرمايه آن كه قانوناً در موقع تاسيس از يك ميليون ريال كمتر نخواهد بود ، به سهام تقسيم شده و كليه سهام آن به وسيله سهام داران تعهد و تامين مي گردد و مسئوليت صاحبان سهام كه تعداد آن ها نبايد كمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمي سهام آن ها است.

شركت سهامي عام 

شركت سهامي عام شركتي است كه سرمايه آن به سهام تقسيم شده است ، سرمايه اي كه موسسين آن قسمتي از سرمايه شركت را از طريق فروش سهام به مردم تامين كرده اند. شركت سهامي كامل ترين نوع از شركت هاي سرمايه اي است كه شركاء در آن صاحبان سهام يا سهامداران ناميده مي شوند.

شركت با مسئوليت محدود

شركت با مسئوليت محدود ، شركتي است كه بين دو يا چند نفر براي امور تجاري تشكيل شده و هر يك از شركاء بدون اينكه سرمايه به سهام يا قطعات سهام تقسيم شده باشد ، فقط تا ميزان سرمايه خود در شركت مسئول قروض و تعهدات شركت اند .

شركت تضامني 

شركت تضامني ، شركتي است كه در تحت اسم مخصوص براي امور تجاري بين دو يا چند نفر با مسئوليت تضامني تشكيل مي شود ، اگر دارايي شركت براي تاديه تمام قروض شركت كافي نباشد ، هر يك از شركاء مسئول پرداخت تمام قروض شركت است .

ثبت شركت توليد سيم و كابل تعاوني

شركت تعاوني 

شركت تعاوني شركتي است از اشخاص حقيقي يا حقوقي كه به منظور رفع نيازمندي هاي مشترك و بهبود وضع اقتصادي و اجتماعي اعضا از طريق خود ياري و كمك متقابل و همكاري آنان ، موافق اصولي كه در قانون شركت هاي تعاوني مصوب 9 / 4/ 1352 مصرح است ، تشكيل مي شود .
ملاحظه مي شود كه شركت تعاوني بر پايه اصول تعاون تشكيل مي شود و هدف آن رفع نيازمندي هاي مشترك و بهبود وضع اقتصادي و اجتماعي شركاء است كه از طريق خود ياري و كمك متقابل و همكاري شركاء كه در شركت تعاوني اعضا ناميده مي شوند ، صورت مي گيرد .

شركت نسبي 

شركت نسبي يكي ديگر از شركت هاي شخصي است كه با اتكا بر شخصيت و اعتبار شركاء تشكيل شده ، فعاليت مي كند ، در تعريف شركت نسبي مي توان گفت : شركت نسبي شركتي است كه براي امور تجاري ، در تحت اسم مخصوص بين دو يا چند نفر تشكيل مي شود و مسئوليت هر يك از شركاء در برابر بدهي هاي شركت به نسبت سرمايه اي است كه در شركت گذاشته است ، بنابراين هر گاه دارايي شركت براي پرداخت بدهي ها كافي نباشد ، هر يك از شركاء بر خلاف شركت تضامني ، مسئول پرداخت تمام باقيمانده آن نيستند .

در شركت نسبي نيز مانند شركت تضامني، دارايي شركت حايل بين طلب كاران شركت و دارايي شركاست و تا وقتي شركت منحل نشود و پس از انحلال و پرداخت طلب طلب كاران ، باقيمانده اي از طلب آن ها نماند ، طلب كاران شركت حق مراجعه به شركاء را ندارند .

شركت مختلط سهامي 

بنا به تعريف ماده 162 قانون تجارت شركت مختلط سهامي شركتي است كه در تحت اسم مخصوصي بين يك عده شركاي سهامي و يك يا چند نفر شريك ضامن تشكيل مي شود .
شركاي سهامي ( عادي ) ، كساني هستند كه سرمايه آن ها به صورت سهام داراي ارزش واحد ( متساوي القيمه ) درآمده و مسئوليت آن ها محدود به ميزان سرمايه اي است كه در شركت دارند.

شريك ضامن كسي است كه سرمايه او به صورت سهام در نيامده و مسئول كليه قروضي است كه ممكن است علاوه بر دارايي شركت پيدا شود و در صورت تعدد شريك ضامن ، مسئوليت آن ها در مقابل طلب كاران و روابط آن ها با يكديگر تابع مقررات شريك تضامني است .

شركت مختلط غير سهامي 

شركت مختلط غير سهامي شركتي است كه براي امور تجاري در تحت اسم مخصوصي بين يك يا چند نفر شريك ضامن و يك يا چند نفر شريك با مسئوليت محدود بدون انتشار سهام تشكيل مي شود. شريك ضامن مسئول كليه قروضي است كه ممكن است علاوه بر دارايي شركت پيدا شود. شريك با مسئوليت محدود كسي است كه مسئوليت او فقط تا ميزان سرمايه اي است كه در شركت گذارده و يا بايستي بگذارد. در اسم شركت بايد عبارت ( شركت مختلط ) و لااقل اسم يكي از شركاي ضامن قيد شود .

موارد ثبت شركت توليد سيم و كابل

الف : ثبت شركت سيم و كابل تحت عنوان شركت سهامي خاص
ب: ثبت شركت سيم و كابل تحت عنوان شركت با مسئوليت محدود

شرايط ثبت شركت سيم و كابل با مسئوليت محدود

شرايط ثبت شركت سيم و كابل با مسئوليت محدود

  • وجود حداقل 2 نفر عضو
  • حداقل سرمايه 1000000 ريال
  •  تعهد با پرداخت كل سرمايه
    لازم به ذكر است، سرمايه شركت با مسئوليت محدود به شكل سهم الشركه پرداخت مي شود ، بدون آنكه عنوان سهم داشته يا به شكل سهام با قيمت اسمي معين و متساوي درآمده باشد.

شرايط ثبت شركت سيم و كابل سهامي خاص

  • حداقل سرمايه شركت سهامي خاص يك ميليون ريال است ولي در مورد افزايش يا حداكثر آن محدوديتي وجود ندارد .
  • حداقل  35 درصد سرمايه نقدا پرداخت شود .
  • حداقل 3 نفر عضو و 2 نفر بازرس

سامانه ثبت شركت نيك

راهنماي ثبت شركت توليد سيم و كابل

شما ميتوانيد جهت آگاهي در مورد ثبت شركت توليد سيم و كابل و همچنين مشاوره در زمينه هاي ثبت شركت ، ثبت برند تجاري ، ثبت تغييرات شركت و ديگر امور ثبتي ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرماييد .
همچنين براي ديدن كليپ هاي آموزشي ميتوانيد ما را در اينستاگرام ثبت نيك دنبال نماييد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.