ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت | ثبت برند

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

۳۳۴ بازديد

از گذشته ثبت شرکت تجهیزات پزشکی بسیار مورد توجه بوده است چنانچه با در نظر گرفتن وضعیت و شرایط فعلی ، افزایش روز به روز قیمت کالا های پزشکی ، پیشرفت تکنولوژی ، واردات و صادرات این قبیل کالا به یکی از پر درآمد ترین مشاغل تبدیل شده و وضعیت قابل توجه در این دسته کالا ها جمعیت کثیری را به واردات این دسته کالاها و اخذ کارت بازرگانی کشانده است .

در این مقاله قصد داریم در مورد  ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ، مراحل ، مدارک ، شرایط و هر آنچه که باید در مورد ثبت این نوع شرکت ها بدانید توضیح دهیم .
متقاضیان ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در نظر داشته باشند که این شرکت ها ضوابط و قواعد خاص به خود را دارند که تمامی آن ها باید رعایت گردد که به طور کامل شرح خواهیم داد .

 

 

 

یکی از مهم ترین اقدامات اولیه برای ثبت این نوع از شرکت اخذ جواز از مراجع ذی صلاح است که لازمه اصلی برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی است .
در اینجا ابتدا به تعریفی از مفهوم تجهیزات پزشکی می پردازیم ، سپس به طور کامل به ثبت این شرکت ها می پردازیم .

تجهیزات پزشکی به هر وسیله ، ابزار و مواردی از این قبیل اطلاق می شود که جهت انجام هدف خاصی یعنی برای تشخیص ، پیشگیری ، تحقیق و بررسی ، درمان ، موارد مربوط به بارداری ، استریل کردن محیط برای مقاصد پزشکی و … ساخته می شوند .

توجه داشته باشید تنظیم اساسنامه شرکت تجهیزات پزشکی یکی از مهم ترین مواردی است که در آینده کاری شرکت و در مسئولیت اعضاء و سهامداران موثر خواهد بود .

ثبت شرکت نیک با بهره گیری از نخبگان امور ثبتی و سابقه چندین ساله به عنوان اولین موسسه ثبت شرکت ها در ایران ، کلیه خدمات ثبت شرکت و موارد مربوط به آن را از صفر تا صد مراحل در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد .

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چگونه است

قطعا می دانید که تجهیزات پزشکی و کلیه خدمات مربوط به آن ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد و به همین دلیل نظارت ها و سخت گیری هایی بر آن صورت می گیرد که البته به این معنا نیست که ثبت شرکت تجهیزات پزشکی شدنی نیست .

لازمه ثبت این شرکت اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی و تمامی کالا ها بعد از واردات و پیش از توزیع در میان متقاضیان ، توسط کارشناسان بالینی مورد بررسی قرار می گیرد که متناسب با وضعیت و شرایط یا نحوه ورود ، برچسبی با رنگ خاص بر روی آن قرار می گیرد .

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در قالب های متعددی از جمله شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص ( رایج ترین شرکت های بازرگانی ) صورت می پذیرد .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

  • ارائه مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء
  • ارائه مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ( مرتبط با موضوع )
  • اخذ و ارائه جواز مربوطه از اداره کل تجهیزات پزشکی
  • ارائه وکالت نامه وکیل
  • دو نسخه تقاضانامه و شرکت نامه ( اگر شرکت با مسئولیت محدود باشد ) و دو نسخه اظهارنامه ( اگر شرکت سهامی خاص باشد )
  • دو نسخه اساسنامه شرکت

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود

  • حداقل سرمایه یک میلیون ریال
  • حداقل تعداد اعضاء دو نفر

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص

  • حداقل تعداد اعضاء سه نفر و دو بازرس ( اصلی و علی البدل )
  • حداقل سرمایه یک میلیون ریال
  • واریز ۳۵ درصد سرمایه در حسابی به اسم شرکت در شرف تاسیس

اخذ مجوز و ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

مراحل ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با سایر شرکت ها کمی متفاوت است اما در نظر داشته باشید که به طور کلی اشخاص حقوقی برای ثبت قانونی و رسمی از قاعده و اصل کلی خاصی پیروی می کنند که در این قسمت به طور کامل توضیح خواهیم داد .

متناسب با نوع شرکت که ممکن است شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود باشد ، تمامی شرایط مذکور در بالا را باید رعایت نمایید .
در ابتدا باید تمامی مدارک مربوطه و اوراق شرکت ( اظهارنامه و اساسنامه برای سهامی خاص ) به امضاء اعضاء رسیده است را تکمیل و آماده کنید .

سپس با مراجعه به سامانه ثبت شرکت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، مواردی از قبیل اطلاعات هویتی اعضاء ، تعیین پنج نام پیشنهادی ، موضوع شرکت ، میزان سرمایه و … را در سامانه تکمیل نمایید .

لازم به ذکر است تنظیم مواد اساسنامه شرکت تجهیزات پزشکی باید به دقت و با اطلاعات قبلی صورت بگیرد تا در آینده متوجه ضرر و زیان ، هزینه های مجدد جهت  ثبت تغییرات شرکت مبنی بر مواد اساسنامه شرکت تان نشوید .

کارشناسان متخصص و کاردان سامانه ثبت شرکت نیک با تجربه بیش از دو دهه در این امور کلیه این خدمات را از صفر تا صد با کم ترین هزینه برای متقاضیان صورت می دهند .

برخی از مواردی که در اساسنامه شرکت تجهیزات پزشکی ذکر می شود عبارت است از :
در ماده پانزده اساسنامه ذکر می گردد که شرکت می تواند در زمینه تولید این قبیل تجهیزات فعالیت کند ، همچنین با رعایت شرایط مربوطه می تواند اقدام به واردات ، صادرات ، ارائه خدمات ، توزیع ، عرضه کند .

تمامی مدارک ( باید در پوشه مخصوص ثبت شرکت باشد ) از طریق اداره پست باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد که در این صورت سه حالت پیش می آید :

  1. رد پرونده
  2. نقص پرونده
  3. تایید پرونده

در صورتی که مورد تایید واقع شد ، توسط کارشناس در دفتر  ثبت شرکت ها یادداشت می گردد و صدور آگهی آخرین مرحله از ثبت شرکت است .

تذکر : از جمله مهم ترین مدارک برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ، حداقل مدرک لیسانس ( مهندسی پزشکی ، پزشکی و … ) و مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی است .
پس از ثبت علاوه بر واردات ، صادرات می توانید به ارائه خدمات ارزیابی ، کنترل کیفی ، مشاوره به موسسات ، تولید ، عرضه و … به صورت قانونی و رسمی بپردازید .

توجه داشته باشید صفر تا صد این مراحل ثبت شرکت و سایر امور ثبتی با صرف حداقل زمان و هزینه توسط کارشناسان مجرب سامانه ثبت شرکت نیک صورت می پذیرد .
برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل نموده و یا به آدرس www.nikregister.com مراجعه نمایید.

نقل قول : یک پزشک 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.