راهنمای ثبت برند تجاری

ثبت شرکت | ثبت برند

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

راهنمای ثبت برند تجاری

۳۵۷ بازديد

 

 

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، ثبت برند تجاری یکی از مهم ترین تصمیماتی است که بسیاری از سرمایه داران برای کسب و کار خود می‌گیرند و با این کار احتمال کپی برداری از محصولات و خدمات خود را به حداقل می‌رسانند.

هر برندی برای شروع کسب و کار قابل انتخاب نمی‌باشد و لازم است پیش از انتخاب توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

بعد از ثبت برند تجاری سرمایه‌ گذار قادر خواهد بود به راحتی در سطح کشور و جهان تجارت خود را آغاز کرده و با سایر کشورها فعالیت داشته باشد.چراکه با داشتن نام تجاری دیگر مانعی بر سر راه شما نخواهد بود و دیگران نیز با اطمینان بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد. اگر برای کسب اطلاعات در این زمینه مشتاق هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

 

برند تجاری چیست؟

برند به هرگونه علامت یا نشان اطلاق می‌شود که شما و شرکت‌تان را به دیگران معرفی می‌کند. به این معناکه بعد از آنکه برندی را برای شرکت خود برگزیدید، از این پس تمامی فعالیت‌ها، موفقیت‌ها و ضرر و زیان شما با برندتان بیان خواهد شد.

از این‌رو ارزش یک برند با به ثبت رسیدن افزایش می‌یابد. به علاوه برند شما زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که قصد دارید در حوزه تجارت از رقبای خود متمایز گردید. برای ثبت برند بهتر است از تجارب کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند بهره‌مند شوید تا هرچه سریعتر پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری بپیمایید.

شرایط ثبت برند تجاری برای تایید توسط کارشناسان

نام و برند تجاری که انتخاب می‌کنید نباید شامل اسم یا نشانی باشد که با فرهنگ اسلامی و قوانین کشور مغایرت داشته باشد. به علاوه باید برای ثبت برند خود، نامی انتخاب کنید همانند سایر شرکت‌ها نباشد. همچنین استفاده از علائم یا اسامی گمراه کننده موجب عدم تایید برند شما می‌شود.

میتوانید جهت انتخاب اسم مناسب برای برند خود به صفحه لیست اسامی خاص برای برند مراجعه نمایید.

بنابراین برای ورود به حوزه تجارت برای آنکه در شروع کار با هیچ بن بستی روبرو نشوید سعی کنید برندتان را کاملا منحصربه فرد انتخاب کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شرکت‌هایی نظیر سامانه ثبت شرکت نیک که در زمینه

  • ثبت برند
  • ثبت شرکت
  • ثبت تغییرات شرکت
  • دریافت کارت بازرگانی

فعالیت و تجربه دارند استفاده نمایید.

راهنمای ثبت برند تجاری

مراحل ثبت برند

برای ثبت برند ابتدا باید مراحلی را طی کنید. در واقع برند شما ابتدا باید توسط کارشناسان مخصوص و مرتبط با این حوزه بررسی شده و تایید شود. در این صورت امکان ثبت برند برای شما وجود خواهد داشت. در ادامه تمامی مراحل ثبت برند معرفی شده است:

تکمیل اظهارنامه

در اولین مرحله باید مناسب‌ترین نوع اظهارنامه برای ثبت برند را انتخاب نمایید. سپس در بخش‌های مشخص شده تمام اطلاعات لازم را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که اظهارنامه در ثبت برند شما و آینده کسب و کار شما تاثیر زیادی دارد.

اظهارنامه فرم بسیار مهم برای ثبت شرکت می‌باشد و به عنوان مدرکی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود که در زمان‌های خاص به سهامداران کمک خواهد کرد. این فرم کاملا رسمی است و ارزش قانونی دارد.

مشخصات صاحب برند شرکت

در مرحله دوم مالک برند باید اطلاعات شخصی خود را در بخش مشخص شده وارد نماید. در اینجا تفاوت شخص حقیقی و حقوقی باید مشخص شود زیرا نوع شخص و فعالیت آنها متفاوت می‌باشد. در صورتی که وکیل کارهای شما را انجام می‌دهد باید در این بخش مشخصات وکیل نیز تعیین شود.

اطلاع از تایید برند

بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز در سامانه، باید مدارک توسط کارشناس مربوطه بررسی شود. این کار اندکی زمان‌بر بوده و سپس نتیجه آن اعلام می‌شود. برای اطلاع از نظر کارشناس باید وارد سامانه شوید و نتیجه ثبت برند خود را بررسی نمایید.

توجه داشته باشید اگر برند شما متناسب با شرایط و ضوابط جمهوری اسلامی انتخاب نشود و نمونه برند شما در سامانه توسط کارشناس مربوط رد شود در آینده از اعتبار شرکت شما کاسته خواهد شد، هرچند که برند بعدی شما دقیقا برطبق قوانین باشد.

پرداخت هزینه ثبت برند

بعد تکمیل مدارک و مستندات در سامانه، اکنون نوبت پرداخت هزینه است. هزینه‌های تعیین شده برای شخص حقیقی و حقوقی متفاوت می‌باشد.

دریافت شناسه اظهارنامه

پس از پرداخت هزینه‌های مورد نیاز می‌توانید وارد مرحله بعد شوید. پس از تایید برند مدنظر شما، شناسه اظهارنامه شرکت توسط سامانه تحویل داده می شود. سپس آدرسی در صفحه برای شما نمایش داده می‌شود که سرمایه گذار با امضای فرمی که توسط کارشناسان تایید شده است، تا حدی مراحل لازم را طی می کند. سپس باید مدارک برابر شده با اصل را به آدرس نمایش داده شده بفرستید. فراموش نکنید که فیش مدارک نیز به عنوان مکمل آن ها نیاز خواهد بود.

ثبت برند در روزنامه رسمی 

بعد از تایید برند باید برند خود را در روزنامه‌های رسمی منتشر کرده و به مردم بشناسانید. در این مرحله باید برند انتخابی خود را همراه با نام و محصولاتی که قصد تولید و فروش آن را دارید در روزنامه بیان کنید. به این ترتیب با این کار مردم را از آینده برند خود آگاه می‌سازید و از همین زمان جذب مشتری را آغاز می‌کنید.

هدف از ثبت برند در روزنامه علاوه‌بر معرفی خود به مردم، برای اطلاع کارشناسان از صداقت شما در ارائه بند می‌باشد. اگر بعد از درج برند در روزنامه، شخص یا شرکتی به عنوان جعل نام شرکت دیگر از شما شکایت کرد باید با اعتبار خود در آینده خداحافظی کنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم در این مسیر تمام تلاش خود را بکنید و اشتباه و تقلبی در انتخاب نام یا طرح برند پیش نیاید. برای این کار بهترین راه اعتماد به شرکت‌های فعال در این زمینه یا کمک گرفتن از وکیل برای استعلام نام انتخابی می‌باشد. ما در سامانه ثبت شرکت نیک با انجام پیگیری‌های لازم از بروز چنین مشکلات خطرسازی در آینده به خوبی جلوگیری می‌نماییم. تنها کافیست به ما اعتماد کنید.

راهنمای ثبت برند تجاری

مشاوره ثبت برند تجاری

شما میتوانید جهت اطلاع مشاوره ثبت برند تجاری  و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک - @nikregister   دنبال نمایید.

نقل و قول : خبر گزاری دانشجو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.